Direktreklam diskuteras i radiokanal

Diskussionerna på radiokanalen 55fm är heta angående reklam och då speciellt direktreklam. På begäran postar vi nu en sammanställning från Nisse Lasses råd till dig som vill marknadsföra dig med reklam. Han menar att direktreklam inte är enda alternativet. Vill du ha professionell hjälp ska du surfa in på denna länk om direktreklam prospektmedia.se. De har varit länge i branschen och kan den utan och innan.

Direktreklam definieras som reklam som skickas direkt till mottagaren, med denna önskar man förstås få någon sorts respons. Oftast är det ett fysiskt meddelande i brevlådan, men direktreklam förekommer även via e-post, SMS, MMS och fax.

Reklam enligt Nisse Lasse:

”För att sälja en produkt, måste du annonsera så att ett stort antal människor, får veta om dig och din produkt. Det finns många medier genom vilka du kan marknadsföra dina produkter. De kan omfatta tryckta medier, TV och direktreklam och utomhusreklam. Bussreklam är en del av utomhusmarknadsföringskampanjer. En fördel med bussreklam är att det inte kan stängas av som en TV-reklam. Inte heller kastas bort som i fallet med direktreklam. Bussens passagerare tittar på annonsen så länge som han eller hon sitter i bussen. Med tanke på att ett stort antal personer reser med buss varje dag, borde denna reklam vara ett mycket ekonomiskt sätt att nå ett stort antal människor och att informera dem om din produkt.”

 

Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *